Virtuální prohlídka nemovitosti: vytěžte z prodeje maximum

Je libo prohlídku nemovitosti do pár vteřin poté, co narazíte na zajímavý inzerát? S virtuální prohlídkou se to stává skutečností! Ačkoliv její vytvoření stojí nemalé peníze a zabere čas, může představovat klíčový krok pro prodej nemovitosti za co nejvíce peněz. Zájemci si o nemovitosti udělají obrázek hned při prohlížení inzerátu a na skutečnou prohlídku dorazí až ti skutečně vážní.

Co je to virtuální prohlídka?

Virtuální prohlídka je interaktivní prezentací nemovitosti. Od simulované 3D vizualizace se liší v tom, že se jedná o prezentaci nasnímaného skutečného interiéru. Prostor se pomocí speciálního hardwaru a softwaru zaznamená horizontálně v celkovém zorném úhlu 360° a vertikálně v úhlu 180°.

Uživatelé sledující video nabývají dojmu, že se fyzicky nacházejí v nemovitosti. Nejenže mohou procházet interiérem dopředu a dozadu, navíc se mohou rozhlížet všude kolem dokola, nad i pod sebe. Získají lepší představu o dispozici nemovitosti, než jakou by získali při pohledu na běžnou fotografii.

Rostoucí popularita má své důvody

Virtuální prohlídka pomáhá všem zúčastněným stranám: prodávajícímu, zájemci o koupi a v neposlední řadě i realitnímu makléři.

Výhody pro zájemce o koupi:
Nemusí nikam jezdit, prakticky plnohodnotnou prohlídku absolvují z pohodlí domova přes svůj počítač, telefon nebo tablet. Díky této možnosti si vytvoří o nemovitosti poměrně detailní představu, aniž by v nemovitosti skutečně byli. Zejména u nemovitostí před rekonstrukcí či u nezařízených nemovitostí dává virtuální zdokumentování nemovitosti klientům prostor, aby přemýšleli o plánovaných zásazích a potenciálu, který nemovitost nabízí.

Výhody pro prodávající:
Pokud prodávající v nemovitosti stále bydlí, každá prohlídka představuje zásah do jeho soukromí. Nejenže si pro návštěvu zájemců potřebují vyhradit čas, ale také musí před každou prohlídkou perfektně uklidit a v lepším případě i trochu naaranžovat interiér. Prodej většinou nebývá otázkou jednoho týdne, často se protáhne i na několik měsíců, během nichž se jejich domov stane veřejným prostranstvím. Virtuální prohlídka může pomoci počet prohlídek snížit. Potenciální kupci si udělají o nemovitosti přehled již při prohlížení inzerátu a na skutečnou prohlídku přijdou jen ti opravdu vážní.

Výhody pro realitní kanceláře:
Největší přínos pro ně má při prezentaci nemovitosti. V záplavě běžných inzerátů (pouze s fotografiemi) inzerát s virtuální prohlídkou doslova září a zaujme na první pohled. Ze záznamu mohou makléři také pořídit velmi kvalitní fotografie a vytvořit velký a kvalitní architektonický půdorys. Poslední možností je pořízení půdorysu v 3D datech. To je ale více důležité ve stavebnictví než pro realitní kanceláře.

Vyplatí se jen u některých nemovitostí

Příprava virtuální prohlídky se vyplatí pokud:
- se jedná o atypickou, členitou či velkou nemovitost. Bez přehledného půdorysu se zájemci ztratí v záplavě fotografií, které často neví, kam přiřadit.
- se nemovitost plánuje pronajímat se zaměřením na krátkodobé pronájmy.
- majitelé v nemovitosti stále bydlí a každá skutečná prohlídka zasahuje do jejich soukromí.

Naopak virtuální prohlídka se příliš nevyplatí u bytů, jejichž dispozici si kupec dokáže sám snadno představit. Takovým bytem je klasický 2+1 či 3+1 v panelovém domě na sídlišti nebo garsonka. Nejenže zájemce snadno pochopí dispozici podle přiloženého půdorysu, ale velmi pravděpodobně v podobném bytě již někdy byl.

Délka a náročnost výroby

Proces výroby virtuální prohlídky rodinného domu o standardních rozměrech zabere dva až tři dny poctivé práce. Vytvoření je náročné nejen na čas, ale také na použitý software a hardware.

Vytvoření virtuální prohlídky je náročné nejen pro samotného tvůrce, ale také pro prodávajícího, zvláště pokud v nemovitosti ještě bydlí. S vytvářením záznamu nemá vůbec smysl začínat bez perfektního úklidu a homestagingu. Pod tímto pojmem se rozumí příprava vhodného rozestavění nábytku a rozložení bytových doplňků tak, aby interiér vypadal co nejatraktivněji. Více o homestagingu se dočtete zde.

Všimněte si, že realitní kancelář vyjde vytvoření virtuální prohlídky i na několik tisíc korun. A pokud nemovitost nakonec neprodá (tudíž nedostane provizi), dostává se s prodejem této nemovitosti do mínusu. Vytvoření virtuální prohlídky je kvůli finanční i časové nákladnosti proto logicky doménou pouze u nemovitostí prodávaných ve výhradním zastoupení.

Přemýšlíte, komu svěřit prodej své nemovitosti? Rozhodně se vyplatí zvolit takovou realitní kancelář (RK), pro kterou jsou virtuální prohlídky denním chlebem. Vzhledem k tomu, že se jedná o relativní novinku na trhu, lze předpokládat, že pokud RK podchytila tento trend, bude mít pod palcem i všechny další oblasti světa realit.

 

© Copyright 2019 RK Stejskal s.r.o. | Dokumenty | Smluvní partneři