Homestaging zvýší prodejní cenu nemovitosti až o 10 %

Homestaging je procesem, který zatraktivní vaši nemovitost na maximum. Využívá ho každá kvalitní realitní kancelář. Pomáhá tak svým klientům prodat nemovitost co nejdráž.

Co je to homestaging?

Homestaging [čti houm stejdžing] je přípravou nemovitosti na prodej (či pronájem). Klade si za cíl zvýšit atraktivitu nemovitosti pro potenciální kupce, a pomoci tak prodávajícím utržit co možná nejvyšší cenu.

Celý proces lze připodobnit přípravě nevěsty na svatbu. Ta začíná s přípravami i několik týdnů před svatbou, aby se stala pro svého ženicha co nejpřitažlivější. Stejné by to mělo být i nemovitostí.

Během samotného procesu homestagingu vás čeká:

  • změna uspořádání nábytku,

  • sladění barevných schémat,

  • rozmístění doplňků,

  • vhodné nastavení osvětlení,

  • odstranění rušivých prvků.

Na získání kupcova srdce máte jen pár vteřin. Skvěle provedený homestaging musí zaútočit na všechny návštěvníkovy smysly. To se týká fotografií i skutečné prohlídky.

  • Nejprve zrak. Musí se nadchnout pro fotografie inzerátu. Budeme trochu krutí. O úspěchu prodeje rozhodne už úvodní fotografie. Mezi záplavou fotek musí váš inzerát zářit. O krok dál vás posune také virtuální prohlídka. Více si o ní přečtěte zde.

  • Čich. Přichází na řadu s prohlídkou. Vůně novoty, čistoty, aromalampy. Vaše roztomilé mazlíčky pošlete během prohlídky na procházku.

Tip: uvařte před prohlídkou kávu a posypte ji kokosem. Tohle je ta pravá vůně domova.

  • Chuť. Vystavte na mísu sladké citrusy. Položte na stůl bábovku. Zájemci nic nabízet nemusíte. Už samotný pohled na jídlo evokuje pocit skvělé chuti.

  • Hmat. Jen ať si zájemce nesáhne do ničeho lepkavého! Perfektně utřete kuchyň, stoly, koupelnu.

  • Sluch. Zavřete okno do rušné ulice. Pusťte příjemnou hudbu.

Proces „zatraktivňování nemovitosti“ se hodí do prázdných i zařízených nemovitostí.

Homestaging tam, kde stále bydlíte

Nejraději byste všechnu práci přenechali makléřovi? Vaše součinnost je bohužel více než nutná.

Úkoly pro prodávajícího:

  • Vymalujte. Čistota a vůně novoty přitahuje.

  • Ukliďte tak, jak jste ještě nikdy uklizeno neměli.

  • Osobní věci musí pryč. Váš domov přestává být vaším teritoriem. Fotografie, vzpomínkové předměty– ukliďte je do krabice „stěhování“.

  • Řekněte makléřovi o čase pro nejlepší světlo. Slunce promění pokoj. Využijte toho.

Úkoly pro makléře (či profesionálního home stagera):

  • Dovézt si vlastní bytové doplňky, příp. nábytek. Ve fázi přípravy makléři ukažte, co máte k dispozici, aby věděl, co si má dovést a co lze použít z „domácích zásob“. Například: polštářky na pohovku, ručníky ladící s barvou koupelny, rostliny (postačí umělé), přehoz na postel, závěsy aj.

  • Prostor naaranžovat, uzpůsobit rozestavění nábytku a doplňků.

  • Pořídit profesionální fotografie.

  • Upravit fotografie a použít k prezentaci nemovitosti.

Nejste nadšeni, že makléř chce předělávat váš domov? Buďte v klidu, nejste v tom sami. Někdo se totiž právě chystá zasahovat do vašeho intimního prostoru. Pochopte ale, že makléřovým cílem (či cílem profesionálního home stagera) není ukázat vám, že nemáte vkus. Naopak, zkuste jeho pohled vnímat jako nezávislý pohled zvenku. Díky němu můžete vytěžit z prodeje svého bytu či domu maximum. A o to přeci jde, ne?

Homestaging u prázdných nemovitostí

Váš úkol zní jasně: vyklidit, vymalovat, předat makléřovi klíče. Domluvte se, které kousky nábytku je vhodné nechat, například: pěkný jídelní stůl, vkusná postel, lampa, botník, rostliny, pohovka.

Upozornění: vymalování není nikdy zbytečné. Ani u bytů k rekonstrukci. Zájemcův první dojem nesmí pokazit vůně „staroby“ či jiné nepříjemné zápachy. Vůně a vzhled čistě bílých stěn dodají nádech svěžesti.

Nyní přichází na řadu makléř s foťákem a jeho „arsenálem“: přehozy, polštářky, ubrusy, dokonce i záclony a závěsy. V úplně prázdné nemovitosti makléř nelení nafouknout provizorní pohovku či postel.

Homestaging je prakticky vždy výsadou výhradního zastoupení realitní kanceláří. A není divu. Makléř stráví mnoho času komunikací s prodávajícím. Následně musí na místo dopravit veškeré vybavení (mnohdy včetně nábytku). K pořízení profesionálních fotografií potřebuje kvalitní fotoaparát a znalosti. V neposlední řadě věnuje svůj čas úpravě fotografií. Veškeré toto úsilí by pro něj ztrácelo smysl, pokud by současně nemovitost prodávala i jiná realitní kancelář či klient sám. O důvod víc, proč svěřit prodej své nemovitosti jedné kvalitní realitní kanceláři.

*Poznámka: Tento článek je poskytován pouze pro informativní účely a neměl by sloužit jako náhrada za profesionální právní nebo investiční poradenství.

 

© Copyright 2024 RK Stejskal s.r.o. | Dokumenty | Smluvní partneři